lørdag den 1. januar 2011

Den første dag i 2011..

Efter at have sovet længe på arbejdet havde jeg så meget energi at jeg rengjorde hele huset. Nu mangler der bare en masse nye ting rundt omkring, men mon ikke det er let at klare her i udsalgstiden. Så det er jeg jo "nødt" til at afsted til imorgen..

Som skrevet på mit indlæg igår var det min et års bryllupsdag nytårsaftensdag. Og vi var jo ikke sammen, så det var lidt ærgeligt.
Sidste år giftede min mor os inden midnat. Her er hvad NORDJYSKE skrev:

Grethe Dragsbæks sidste handling som byrådsmedlem var som giftefoged for sin datter og svigersøn en halv time før nytår.
Der blev virkelig noget at skåle for hos Per Frost og Lene Dragsbæk nytårsaften. Der skulle bydes velkommen til et nyt år - og samtidigt blev parret viet af Lene Dragsbæks mor, Grethe Dragsbæk.
- Det var en dejlig oplevelse. Og virkelig spændende at få lov til at gøre det for ens eget barn, siger Grethe Dragsbæk efterfølgende.

Hun blev ikke genvalgt til Jammerbugt Kommunalbestyrelse ved valget i november, så officielt stoppede hun som byrådsmedlem, da nytårsklokkerne ringede.

Men hun nåede altså en sidste og ganske usædvanlig gerning ved en halv time før nytår at spørge datteren og svigersønnen, og de vil have hinanden til ægtefælle - og høre et ja fra begge.

Brylluppet i parrets hjem blev overværet af Lens Dragsbæks faddere samt gode venner og bekendte, som kiggede forbi og skålede for brudeparret. Oprindeligt skulle brylluppet have været en overraskelse, men det var ikke lykkedes at holde det hemmeligt. Selvom overraskelsen udeblev, var det dog en positiv oplevelse for alle, konstaterer Grethe Dragsbæk.

- Der var også en vis spænding. Sådan lidt nervøsitet, som der jo er ved den slags, konstaterer det nu tidligere byrådsmedlem.

Det havde flere gange været på tale, at Grethe Dragsbæk skulle have lov til at vie parret.

- Da jeg så ikke blev valgt ind igen, skulle det jo til at være, siger Grethe Dragsbæk.



Venligst se det fine brudeslør. Det havde jeg købt et par år før på en tur til USA og Disneyland. Jeg har altid drillet min mand med, at det ville jeg have på den dag vi giftede os. Og som sagt, så gjort! Det var jo også nytårsaften...
Men sikke en oplevelse, og en nytårsaften vi altid husker...

Måske ses vi derude i udsalgs Danmark
Hilsen Lene

Ingen kommentarer: