onsdag den 21. december 2011

Marcipan

Igår aftes lavede vi konfekt.


Min mor og pigerne lavede først havregrynskugler.
Pigerne er vilde med dem.


Så lavede vi konfekt. Vi plejer at tage marcipan, nougat, krymmel og smeltet chokolade, og så bare lave konfekt en masse.
Men i år har vi været lidt mere avanceret.

Det første var marcipan æltet med vanilie og citron. Dernæst dyppede vi dem i lys chokolade og på toppen et drys raw lakrids drys.


Næste "sæt" var marcipan æltet med solbær sirup og overtrukket med mørk chokolade.
Som pynt fik de lige et par sukker hjerter.


Milde moses!!! De er super gode!! Faktisk har jeg været nødt til at stille dem over til min mor. Ellers er de spist inden juleaften. Jeg ææælllsskker bare marcipan og det her er altså en bid af himmelen!

Og så fik vi også hentet og pyntet juletræet.
Et lidt tynd træ, men til en god pris (60,-)
Vi har en tradition omkring vores juletræ, men den historie må I have til gode til imorgen.


P.S Det er altså noget s.... godt konfekt vi har lavet.


3 kommentarer:

Tina Westergaard sagde ...

Årh det ser bare godt ud det der konfekt Lene. Altså jeg kan også sagtens passe på det for dig :D

Anonym sagde ...

Ihhh, hvor ser det bare godt ud, kan sagtens forstå det skal passes ved din mor :o)

Oline Art sagde ...

Uhm det lyder lækkert - Her i huset når vi ikke konfakten i år. øv... Men hvad det bliver vel nok jul alligevel:-)